عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

چگونه بلبرینگ های اسکیت خود را تمیز کنیم

یکی از دغدغه های بیشتر اسکیت کاران این است که اسکیتشان بعد از مدتی بازده و سرعت اولیه خود را از دست میدهند و بسیاری از اسکیت کاران به دنبال روشی کم هزینه و کارامد هستند تا این نقص را برطرف کنند.

اولین مورد برای بهبود این امر یافتن مورد اشکال یافته است.بیشتر این مشکل ها از قسمتی در چرخ اسکیت به نام بلبرینگ منشا میگرد که شما میتوانید با باز کردن چرخ از ترک اسکیت خود ان را مشاهده کنید.

کند شدن اسکیت شما یا کم شدن دور چرخش های چرخ شما میتواند دو دلیل داشته باشد.به نظر میرسد اولین اشکالی که برای سرعت اسکیت پیش می اید این است که گرد وخاک به تدریج وارد بلبرینگ ها شده و موجب کند شدن ان می شود.در ادامه اموزش سرویس کردن بلبرینگ ها به طور کامل شرح داده میشود.دوممین مورد شکستن یا خرد شدن ساچمه بلبرینگ ها است که بر اثر ضربه شدید رخ میدهد که بابید ان را عوض کرد.(اموزش در ادامه مطلب)
اسکیت


سرویس کردن: من این کار را با هر ماده ای که فکرش رو بکنید انجام دادم مانند روغن مایع سرخ کردنی ؟؟!! روغن کولر ؟؟؟ و موادی دیگر مانند اب  و مایع دستشویی و گریس و ... اما به نتیجه نرسیدم.اسپریی که مشاهده میکنید رو از منیریه تهیه کردم .قیمتشم مناسب هست.این اسپری هم باعث تمیز شدن بلبرینگ میشه و هم روغن کاری میکنه . اموزشی که داده میشود نیز با استفاده از همین اسپری است.

چگونه بلبرینگ های اسکیت خود را تمیز کنیم

مراحل سرویس کردن بلبرینگ ها:

1.چرخ را با استفاده از یک اچار الن از ترک جدا میکنیم.

2.گرد و خاک دو بلبرینگ را در دو طرف چرخ توسط یک دستمال یا پارچه خشک و تمیز میگیریم.


3.اسپری را به اندازه یک بار فشار دادن (پیس) در دو طرف چرخ بر روی دو بلبرینگ اسپری کرده.

 

4.با نگه داشتن چرخ و حرکت دادن ان با دست دیگر مایع اسپری شده را در تمام نقاط بلبرینگ پخش کنید.


5.چرخ را توسط اچار الن به ترک وصل کرده .

 


شما باید به طور متوسط هر یک ماه یک بار چرخ های خود را سرویس کنید.به این ترتیب با یک روش بسیار ساده توانستید با کم ترین هزینه چرخ های اسکیت خود را سرویس کرده.