عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

واردات بلبرینگ چینی به کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز


واردات بلبرینگ چینی به کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی از واردات بلبرینگ چینی به کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز خبر داد و گفت: بلبرینگ‌های چینی توسط این کارخانه به اسم بلبرینگ تبریز به فروش می‌رسد که جای تأسف دارد.

به گزارش ایسنا، «سعید شبستری خیابانی» در سی و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از واگذاری کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز به یک راننده تریلر در سال‌های گذشته اظهار کرد: بلبرینگ‌سازی، یک برند کشوری است که متأسفانه در سال‌های گذشته به آن، بی‌توجهی شده است. حتی در کشور آلمان هم از بلبرینگ تبریز استفاده می‌کنند.

وی از برطرف کردن مشکلات کارخانه بلبرینگ‌سازی و کارگران آن در آینده نزدیک و واگذاری بلبرینگ‌سازی به هیئت واگذاری خبر داد.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و ایام محرم‌الحرام گفت: در ایام دفاع مقدس، شاهد ایثار و از خودگذشتگی‌های جوانان این کشور بودیم که با نثار خون خود امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با قدردانی از زحمات دکتر «جبارزاده»، استاندار سابق استان گفت: دکتر «جبارزاده» با اخلاق‌مداری، عقلانیت تدبیر، منشأ خدمات بسیار خوبی در استان بودند. نگاه وی در مسأله بنگاه های خصوصی و حمایت از واحدهای اقتصادی، بسیار ویژه بود. او معتقد بود که باید دولت تنها به‌عنوان یک سیاستگذار و ناظر در روند اجرایی امور باشد و اکثر کارها به بخش خصوصی و اقشار مختلف مردم واگذار شود.

وی با بیان این‌که برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان یکی دیگر از مسائلی بود که با پیگیری‌های شخص دکتر جبارزاده انجام می‌شد، تصریح کرد: در سایه توجهات ایشان، در سال‌های گذشته رتبه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مربوط به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتیم و در سه ماهه نخست سال نیز رتبه دوم کشوری را از آن خود کردیم.

 وی ادامه داد: همه نمایندگان استان در مسائل مختلف برای توسعه  و پیشرفت استان کمک کرده‌اند و جا دارد از زحمات همه آنان قدردانی کنیم.

 سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی هم‌چنین با اشاره به بخشی از مشکلاتی که تولیدکنندگان و صنعتگران با آن دست به گریبان هستند، افزود: آنچه که مدنظر ماست هنوز محقق نشده و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این حوزه بیش از پیش تلاش کنند.

شبسستری هم‌چنین در واکنش به درخواست نمایندگان بخش خصوصی برای کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات بانکی گفت: کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی به 6 درصد، امید و آرزوی ماست، اما متولیان امر برای عدم تحقق این موضوع، دلایل کارشناسی و منطقی دارند.

وی هم‌چنین بر لزوم استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین دست و پاگیر نیز تلاش کنند.

 وی با انتقاد از واگذاری‌های غلط و غیرکارشناسی در حد فاصل سال‌های87 تا 92 یادآور شد: یکی از واحدهای بسیار مهم استان، کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی بود که به افراد نااهل واگذار شده بود. با رئیس سازمان خصوصی‌سازی در تهران جلسه گذاشتم و پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد که مسئولان وقت علیرغم تصمیم برای پایش سه ماه به سه ماه این کارخانه، حتی یکبار هم پایش نکرده بودند و در نهایت، حتی یک برگ کاغذ از وضعیت این کارخانه به ما ندادند.