عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

روش رفع خرابی بلبرینگ NSK

حل مشکل خرابی بلبرینگ در کارخانه تولید لوله بتنی توسط شرکت NSK

روانکار به کار رفته در بلبرینگ های Molded Oil، آن ها را هم برای استفاده در محیط های بسیار تمیز و هم برای استفاده در محیط های آلوده مناسب نموده است.

بلبرینگ های Molded Oil شرکت NSK

همواره استفاده از بلبرینگ ها در شرایطی که میزان آلودگی محیطی بالا است، با چالش های خاصی همراه است. از جمله می توان به مشکلات موجود در استفاده از بلبرینگ ها در صنعت تولید لوله های بتنی اشاره نمود. گرد و غبار ناشی از برش لوله های بتنی ممکن است منجر به ایجاد آسیب قابل توجه در بلبرینگ های شیار عمیق حفاظ دار استاندارد شود. گرد و خاک به پشت حفاظ ها و نشت بندها راه پیدا نموده و گریس داخل بلبرینگ را آلوده می نماید. چندی قبل، بروز چنین مشکلی خسارات مالی قابل توجهی برای یکی از کارخانجات تولید کننده لوله های بتنی در انگلستان به وجود آورده بود.

با درخواست تولیدکننده لوله، شرکت NSK مشکل خرابی بلبرینگ ها را بررسی و به شرکت مذکور توصیه نمود که بلبرینگ های معمولی خود را با بلبرینگ های Molded Oil دارای نشت بند های DDU ساخت شرکت NSK تعویض نماید. نوع روانکار به کار رفته در بلبرینگ های Molded Oil، آن ها را هم برای استفاده در محیط های بسیار تمیز و هم برای استفاده در محیط های آلوده مناسب نموده است.
حل مشکلات ناشی از خرابی بلبرینگ در یک کارخانه تولید لوله های بتنی توسط شرکت NSK

لوله های بتنی

نتایج این تعویض کاملاً رضایت بخش بود. چرا که تا پیش از آن، بلبرینگ های مورد نظر به طور متوسط ۴ بار در سال تعویض می شدند و این در حالی است که از زمان تعویض بلبرینگ ها و استفاده از بلبرینگ های جدید تا کنون (برای بیش از ۱۲ ماه) هیچ یک از بلبرینگ های جدید دچار خرابی نشده اند.

بر اساس محاسبات انجام گرفته، استفاده از بلبرینگ های Molded Oil با نشت بند های DDU برای شرکت مذکور صرفه جویی سالانه تقریباً ۳۸۴۰۰ یوروی را در پی داشته است.