عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

بلبرینگ و روش روانکاری آن

چگونه بلبرینگ ها را روان كاري كنيم ايا براي هر بلبرينگ گريس مخصوصي بايد استفاده شود ؟

  انتخاب روانكار مناسب و روش روانكاري براي هر كاربرد مهم بوده و بخشي از تعمير و نگهداري صحيح مي‌باشد.
مجموعه كاملي از گريس‌ها و روغن‌ها براي روانكاري بلبرینگ ها موجود مي‌باشند. همچنين روانكارهاي جامد را، براي شرايط دمايي بالا نيز بايد به اين مجموعه اضافه كرد. انتخاب  روانكار بستگي به شرايط كاركرد، نظير محوده دما، سرعت و اثر محيط اطراف دارد.
بهترين  شرايط دماي كاركرد وقتي به دست مي‌آيد كه حداقل مقدار روانكار لازم براي روانكار لازم براي روانكاري مطمئن تأمين شود. ولي در شرايطي كه روانكار وظايف ديگري نظير آب‌بندي وانتقال حرارت را به عهده دارد، به مقدار روانكار بيشتري نياز است.
روانكار موجود در يك چيدمان بيرينگ‌ها به تدريج به علت  كارمكانيكي، پيرشدن و آلوده شدن خواص روانكاري خود را از دست مي‌دهد. بنابراين لازم است گريس جديد اضافه يا به طور كامل تعويض شود و براي روغن، وجود فيلتر و تعويض روغن در محدودهاي زماني معين لازم است.
اطلاعات و توصيه‌هاي اين بخش براي بيرينگ‌هاي بدون آب‌بند و يا حفاظ فلزي مي‌باشند.
بيرينگ‌هاي آب‌بند شده يا به حفاظ فلزي در هر دو طرف محتوي گريس مي‌باشند و اطلاعات مربوط به گريس اين بيرينگ‌ها در بخش مربوط به گريس اين بلبرینگ ها در بخش مربوط به آن بيرينگ به همراه خلاصه‌اي از داده‌هاي عملكردي گريس آورده شده است.
معمولاً عمر گريس در بيرينگ‌هاي آب‌بند شده از عمر بلبرینگ  بيشتر است، لذا به جز موارد خاص، تمهيداتي براي روانكاري مجدد اين بلبرینگ ها در نظر گرفته نشده است.