عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه اس کا اف SKF single row deep groove ball bearings

بلبرینگ تک ردیف شیار عمیق SKF کاربردهای گوناگون داشته و متدوال ترین و پر استفاده ترین بلبرینگ صنعتی می‌باشد. از خصوصیات بارز این بلبرینگ اس کا اف می‌توان به طراحی ساده، مناسب برای استفاده در سرعت‌های خیلی زیاد و عملکرد پر قدرت و مهمتر از همه حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری اشاره کرد. انطباق دقیق بین شیار و ساچمه‌های بلبرینگ شیار عمیق SKF مهمترین عامل در تحمل بارهای محوری درهر دو جهت و حتی تحت بارهای شعاعی در سرعت‌های بالا می‌باشد.

چهار ساختاری که بلبرینگ‌های شیار عمیق می‌توانند بپذیرند، بصورت زیر می‌باشد:

•    بلبرینگ دارای ساختار پایه ای Open basic design bearings                

•    بلبرینگ دارای سیل Sealed bearings

•    بلبرینگ دارای سیل ارتجاعی ICOS oil sealed bearing units NBR      

•    بلبرینگ دارای جای خار Bearings with snap ring groove

Single row deep groove ball bearings

نمای سه بعدی بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه SKF

 

یاتاقان ساچمه ای شیار عمیق یک ردیفه شرکت اس کا اف SKF در مدل‌ها و سایزهای گسترده ای تولید شده که با پسوند و پیشوند‌های اضافه شده به بیرینگ که معمولا به پنج عدد اصلی اضافه شده، مشخص می‌گردند.

بلبرینگ‌های شیار عمیق با سیل‌ها و پوشش‌های متنوع کاسه نمد لاستیکی و فلزی تولید شده و برای اطلاع دقیقتر از موارد کددهی و دیگر پسوندها که هر کدام مشخص کننده جزئیات فنی خاص است،  باید به کاتالوگ اصلی شرکت SKF مراجعه نمود.

مثلا پسوند Z مربوط به بیرینگ‌هایی با پوشش کاسه نمدی فلزی در یکطرف یا یاتاقان با در پوش یکطرفه و 2Z کاسه نمد فلزی در دو طرف یا یاتاقان با در پوش دو طرفه می‌باشد. در این نوع بلبرینگ حلقه داخلی با کاسه نمد فاصله داشته و مورد استفادشان در حالتی‌ست که حلقه‌ها داخلی بلبرینگ می‌چرخد، زیرا در حالت بر عکس یعنی چرخش حلقه بیرونی  امکان نشت گریس وجود دارد.

نوع بلبرینگ‌های شیار عمیق SKF دارای سیل یا sealed bearings مربوط به کاسه نمدی با لاستیک مصنوعی ست که با واشر فلزی تقویت شده است. این نوع کاسه نمد لاستیکی در محدوده دمایی 40- تا 120+ توانایی کار داشته و با حلقه داخلی تماس دارد از این رو در کم شدن سرعت بلبرینگ اثر گذارست.

در کد‌دهی بیرینگ‌های SKF از نوع یاتاقان ساچمه ای شیار عمیق پسوندهای 2RSL,RSL یا 2RZ,RZ مشخص کننده نوع سیل با اصطکاک مالشی کمی Low fiction seal بوده که پسوندها بستگی به سری بیرینگ و اندازه آن داشته و در این ساختاربه طور کلی سرعت بیرینگ می‌تواند هم اندازه سرعت آن با کاسه نمدفلزی باشد و بدلیل فاصله کم کاسه نمد و حلقه داخلی دارای خصو صیات آب بندی مناسبی نیز می‌باشد.

بلبرینگ دارای سیل NBR و لبه‌های قابلیت ارتجاعی که توسط شرکت اس کا اف توسعه داده شده و ICOS oil sealed bearing units نامیده می شوند در کاربردهایی که نیازمند قابلیت‌هایی بیشتر از سیل‌های استاندارد معمولی می‌‍باشد، استفاده می‌گردند. در این نوع ساختار ساچمه نیازمند فضای کمتری نسبت به دو گونه قبلی بوده. نصب آسان و هزینه پایین جهت ماشی کاری شفت از مزایای عمده این نوع ساختار در یاتاقان ساچمه ای شیار عمیق می‌باشد.

بلبرینگ‌هایی  که در ساختارشان جای خار وجود داشته و به bearings with snap ring groove معروف بوده که در این طرح می‌توان با جاگذاری یک خار، ساچمه را از جهت محوری در فضای مورد نظر محکم نمود و باعث کم شدن فضای اشغالی شد. قرار گیری کد N در پسوند شماره بیرینگ SKF مشخص کننده داشتن جای خار در رینگ خارجی می‌باشد و پسوند NR نیز دارا بودن خار در بیرینگ شیار عمیق سیل دار را شامل می‌شود.