عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

استثنا های شماره فنی بلبرینگ ها

 در چند حالت خاص

    عددی که مربوط به نوع بلبرینگ
    و  یا عدد اول در سری ابعاد بلبرینگ حذف می‌‌‌ شود

و این اعداد در شکل در داخل پرانتز نشان داده شده‌ اند.

    برای بلبرینگ هایی که قطر داخلی آنها کم‌تر از ۱۰mm و یا بزرگ‌ تر یا مساوی ۵۰۰mm باشد ، قطر داخلی آنها بر حسب میلی‌متر به صورت جداگانه آورده می‌شود به این صورت که از دیگر شماره‌ های فنی بلبرینگ با یک خط کسری «/ » جدا  نوشته می‌شود.برای مثال ۶۱۸/۸  که قطر داخلی ( d=8mm ) یا ۵۱۱/۵۳۰ ( d=530mm ).همچنین این موضوع برای دیگر بلبرینگ های استاندار ۱۵:۱۹۹۸ ISO که قطر داخلی آنها ۲۲ ، ۲۸ یا ۳۲ میلی‌متر است نیز صحیح است.برای مثال ۶۲/۲۲ (d=22mm )

    بلبرینگ هایی که دارای قطر داخلی ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۷ ( میلی متر ) باشند دو رقم آخر آنها در شماره فنی بلبرینگ به ایم صورت نشان داده می‌شوند.

۰۰=۱۰mm

۰۱=۱۲mm

۰۲=۱۵mm

۰۳=۱۷mm

    در بعضی بلبرینگ های کوچک که قطرداخلی آنها کم‌تر از ۱۰mm  باشد ، نظیر بلبرینگ های شیار عمیق و خود تنظیم قطر داخلی بلبرینگ بر حسب میلی‌متر در انتهای شماره فنی بلبرینگ بدون جداشدن با خط کسری « / » از بقیه شماره‌ ها آورده می شود. برای مثال ۶۲۹ (d=9mm )

    برای بلبرینگی که قطر داخلی آن متفاوت از استاندارد شماره فنی ها باشد ، به صورت کد نشده بر حسب میلی‌متر همراه با سه رقم اعشار ، در شماره فنی آن بلبرینگ بعد از خط کسری « / » آورده می‌شود. مانند : d=15.875mm )   ۶۲۰۲/۱۵٫۸۷۵ )