عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

کارخانه بلبرینگ سازی ایران این روزها حال و روز خوشی ندارد

تعدادی از کارکنان بلبرینگ سازی تبریز که جزء معدود تولیدکنندگان بیرینگ در ایران و مطرح ترین آن ها است، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود در مقابل استانداری آذربایجان شرقی، دست به اعتراض زدند.

کارگران این کارخانه در اعتراض به این شرایط در یک سال اخیر بارها دست به اعتراض زده‌اند که در ادامه این اعتراض‌ها، بار دیگر حدود یکصد نفر از کارکنان این مجموعه مقابل استانداری تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی خواستار احقاق حقوق خود از سوی مدیران کارخانه و رسیدگی مسئولان ارشد استانی شدند.

کارگران این کارخانه آبان و اسفند سال گذشته نیز مقابل اداره‌ کل کار و استانداری آذربایجان‌شرقی تجمع کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، کارگران این واحد سازنده بلبرینگ می‌گویند از زمان خصوصی سازی محل کارشان در زمان دولت گذشته با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و برای همین تعویق سه تا چهار ماهه در پرداخت مطالبات آن‌ها به روال عادی تبدیل شده است.

در این زمینه «چنگیز قاسمی» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی با تأیید تعویق پرداخت دستمزد کارگران کارخانه بلبرینگ سازی، گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی همانند بلبرینگ سازی تبریز از زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد.

او گفت: متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

قاسمی در خاتمه از مسئولان وزارت صنعت، معدن وتجارت خواست تا به مشکلات واحد‌هایی همانند بلبرینگ سازی که در نتیجه اجرای غلط قانون خصوصی سازی با مشکل روبرو شده‌اند رسیدگی کنند