عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

متداولترین اندازه های برینگهای مورد بحث با کاسه نمد فلزی و لاستیکی نیز تولید می شود.

آن دسته از این نوع برینگ ها که در دو طرف خود، کاسه نمد دارند با گریس نیز پر شده اند، به همین دلیل نباید آنها را جهت جا زدن گرم نمود و یا شست. مقدار گریس داخل برینگ معمولاً ۲۵ الی ۳۵ درصد فضای خالی داخل برینگ است. کاسه نمدهای فلزی معمولاً با پسوند Z (یک طرف) و ۲Z (دو طرف برینگ) مشخص می شوند.

این نوع کاسه نمدها با حلقه داخلی برینگ فاصله داشته و اصولاً وقتی باید مورد استفاده قرار گیرند که حلقه های داخلی بچرخد. در صورت چرخش حلقه بیرونی امکان نشت گریس وجود دارد. نوع دیگری کاسه نمد با اصطکاک تولیدی کم وجود دارد Low friction seals بطوریکه سرعت برینگ می تواند همپایه سرعت آن با کاسه نمد فلزی باشد. این نوع کاسه نمد با پسوند RZ مشخص شده و شامل یک لاستیک مصنوعی است که با یک واشر فلزی تقویت شده است.

فاصله این کاسه نمد با حلقه داخلی بسیار ناچیز بوده، بطوریکه خاصیت آب بندی را به نحو مطلوبی بالا می برد. محدوده دمایی کارکرد این نوع کاسه نمد -۴۰ºc الی +۱۲۰ºc کارکرد دارد. سرعت برینگ با این نوع کاسه نمدها افت می کند. نوع تولید شده دیگر آنها با جای خار Snap ring groovee است که با قرار دادن یک خار در آن می توان برینگ را از لحاظ محوری با صرفه جویی در مقدار فضای اشغالی محکم کرد. خار به همراه جای خار با پسوند NR در جلوی شماره برینگ مشخص می شوند. نوع دیگر برای مواقعی است که میزان صدای تولید شده توسط برینگ، نظیر لوازم خانگی اهمیت دارد Bearings for Silent running applications با پسوند QE5 مشخص می شود.

بلبرینگ نوعی از چرخدنده ها می باشد که دارای کابردهای زیادی است و در هر وسیله ای که امکان چرخش در آن وجود دارد  استفاده می شود. مانند : اسکیت ها ، دیسک های سخت کامپیوتر ، ماشین ها و موتورهای دستگاه های صنعتی  و …. .

خود لغت بلبرینگ از دو بخش تشکیل شده است یکی به معنی گوی یا توپ و دیگری به معنی تحمل کردن می باشد. کار اصلی بلبرینگ جلوگیری از کشیده شدن دو جسم به همدیگر می باشد و سطحی که دو جسم با هم تماس دارن را کم می کند و در حاصل استحکاک بین دو سطح را به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد.بلبرینگ های شیار عمیقنوعی از بلبرینگ های پر مصرف در بازار و صنایع  بلبرینگ شیار عمیق می باشد. در این بلبرینگ ها از یک شیار عمیق دایره ای شکل یا شعاعی مساوی با شعاع  ساچمه استفاده شده است.

به همین خاطر در موارد زیادی کاربد دارد و توانایی این را دارد که بارهای زیادی را تحمل کند . این بلبرینگ ها در نوع های یک ردیفه ، یک ردیفه با شیار ساچمه خور ، دو ردیفه به بازار عرصه  می شود. در بلبرینگ ها سادگی و تفکیک ناپذیری و کاربرد مناسب از ویژگی های این بلبرینگ ها می باشد.

بلبرینگ (به انگلیسی: Ball bearing) گونه‌ای از چرخنده از خانواده یاتاقان‌ها هستند که کاربرد وسیعی در ابزارهای مختلف مانند هر چیزی که میچرخد و دیسک‌های سخت رایانه و اسکیت‌ها و صنایع بزرگ و خودرو ها و موتورها و …دارند. بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به‌نسبت کوچک باشد.