عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

رولر برینگ‏های استوانه‏ای (Cylindrical Roller Bearings)

رولر برینگ‏های استوانه‏ای (Cylindrical Roller Bearings)
    
      در انواع مختلف رولربرینگ‏های استوانه‏ای رولرها توسط لبه‏ های یکی از رینگ‏ها مهار می‏شوند و با قفسه مربوطه و رینگ لبه ‏دار تشکیل یک مجموعه را می‏دهند. رینگ می‏تواند در صورت نیاز جدا شود. در نتیجه می‏توان رینگ‏ها را جداجدا و به صورت فشاری در جای خود جازد. این مسئله نقش مهمی در افزایش صلبیت برینگ داشته و باعث بالا رفتن دقت مهار شعاعی شفت می‏شود.
در رولر برینگ‏ها، رولرهای استوانه‏ای با رینگ داخلی و خارجی دارای تماس خطی هستند. و دارای تحمل بارهای شعاعی و محوری بیشتر و حتی قابلیت استفاده در دورهای بالا را نیز دارند. این یاتاقان‏ها به صورت یک ردیفه و چند ردیفه طراحی و ساخته می‏شوند و موارد استفاده زیادی را در صنعت دارند.
رولر برینگ‏های استوانه ‏ای دو ردیفه دارای تحمل بار بیشتری در جهت شعاعی می‏باشند و معمولاً برای ماشین ابزارهای دقیق مورد استفاده قرار می‏گیرند.
-    شکل اصلی رولرها و شیارها در رولر برینگ Cylindrical ، استوانه ‏ای است . هر چند شکل دقیقاً استوانه‏ ای آنها باعث ایجاد بیشترین تنش در دو سر رولرها و شیارها می‏گردد و این مسئله ممکن است باعث کاهش عمر برینگ شود جهت پرهیز از این شکل، مدتهاست که رولرها را با فرم سطحی لگاریتمی می‏سازند.
-    (رولر برینگ‏های استوانه‏ ای در ماشین‏های ابزار، تجهیزات انتقال نیرو، ماشین‏های لرزاننده (ویبراتورها) و به عنوان چرخ در وسایل نقلیه ریلی به کار می‏روند. آنها به عنوان برینگ شناور در موتورهای الکتریکی با توان متوسط به بالا و در ماشین ‏آلات عمومی ساختمانی نیز بکار می‏روند). رولر برینگ‏های استوانه ‏ای به دلیل وضعیت خوب غلتش رولرها و اصطکاک کم، به همراه قفسه مربوطه، جهت کار در سرعت‏های بالاتر مناسب هستند.
رولر برینگ‏های تک ردیفه و چند ردیفه با ضمائم کامل را معمولاً جهت تحمل بارهای سنگین با سرعت دورانی پایین بکار می‏برند.