عنوان بلبرینگ پارس تامین پرشین

بلبرینگ

در واقع رولر برینگ‏های سوزنی، همان رولربرینگ استوانه‏ای با رولرهای بلند و کم قطر هستند.

   در واقع رولر برینگ‏های سوزنی، همان رولربرینگ استوانه‏ای با رولرهای بلند و کم قطر هستند. آنها فقط قادر به تحمل بارهای شعاعی می‏باشند. نسبت قطر به طول رولرهای سوزنی بین 1 به 5/2 تا 1 به 10 می‏باشد. قطر رولر سوزنی در انتهای آن کاهش می‏یابد. پیشانی دو سر رولر سوزنی تخت یا گرد است. جابجایی محوری آنها توسط قفسه‏ ها یا لبه‏ های ماشین‏کاری شده رینگ‏ها کنترل می‏شود با توجه به ضخامت کم سطح مقطع‏شان این نوع برینگ‏ها معمولاً در تجهیزات کم وزن و یا در مواردی که فضای کمی در دسترس باشد بکار می‏روند.
موارد کاربرد رولر برینگ‏های سوزنی با ضمائم کامل، تحمل بارهای بسیار سنگین، با سرعت دوران نسبتاً کم یا با حرکت چرخشی رفت و برگشتی می‏باشد. امروزه اکثر رولر برینگ‏های سوزنی مجهز به قفسه هستند که باعث مهار حرکتی رولرهای سوزنی و موازی نگه‏داشتن آنها نسبت به محور دوران می‏شود.
قفسه‏ ها در طرح‏های یک ردیفه و دو ردیفه طراحی شده ‏اند و از ورق فولادی پرسکاری شده یا پلی‏ آمید تقویت شده با الیاف شیشه ساخته می‏شود.
در قفسه ‏های ویژه از مواد دیگری هم استفاده می‏شود برای مثال پلاستیک PEEK یا آلومینیوم.
رولر برینگ‏های سوزنی در طرح‏های بیشماری ساخته شده‏اند از جمله: مجموعه رولرهای سوزنی با قفسه بدون رینگ‏ها، رولر برینگ سوزنی با رینگ خارجی از جنس ورق کشیده شده با دو انتهای باز یا با یک انتهای بسته و رولر برینگ‏های سوزنی با رینگ‏های داخلی و خارجی ماشین ‏کاری شده.
رولر برینگ‏های سوزنی در انواع مجهز به حلقه آب‏ بندی یک طرفه و دو طرفه نیز در دسترس می‏باشند.
-    با پرسی جازدن رینگ خارجی داخل نشیمنگاه مربوطه، بار وارده بر برینگ باعث تغییر شکل رینگ نخواهد شد، این نوع برینگ‏ها ارزان قیمت و اقتصادی بوده و سطح مقطع کوچکی دارند. از این رو در اکثر جعبه دنده ‏های وسایل نقلیه موتوری بکار می‏روند.
رولر برینگ‏های سوزنی شعاعی به عنوان برینگ شناور بکار می‏روند برای مواردی که بار محوری نیز وجود دارد از رولر برینگ سوزنی مرکب استفاده می‏شود که مجموعه‏ای از دو برینگ شعاعی و محوری می‏باشد.